GeoGebra w nauczaniu matematyki
Sieć współpracy i samokształcenia użytkowników GeoGebry
poziomy: 4-6, 7-8, PP
Miejsce wzajemnego wsparcia, wymiany doświadczeń i wspólnego uczenia się w celu podnoszenia umiejętności posługiwania się programem GeoGebra w pracy z uczniami na poziomie szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej, podczas przygotowywania dla nich pomocy dydaktycznych i realizacji projektów edukacyjnych.
Twoje dane – Twoja sprawa
Sieć współpracy i samokształcenia dla uczestników programu UODO
poziomy: 4-6, 7-8, PP
Miejsce dzielenia się doświadczeniami oraz wspólnego rozwiązywania problemów, podnoszenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych do realizacji treści związanych z ochroną danych osobowych i prawem każdego człowieka do prywatności. Możliwość zapoznania się ze stanem prawnym obowiązującym w Polsce na temat ochrony danych osobowych.
Przygody ze Scratchem
Sieć współpracy i samokształcenia dla użytkowników Scratcha
poziomy: 1-3, 4-6
Miejsce spotkań miłośników środowiska Scratch, wzajemnego wsparcia i dzielenia się pomysłami na ciekawe lekcje. Możliwość wymiany doświadczeń, rozwiązywania problemów, tworzenia ciekawych projektów o różnym stopniu trudności łączących edukację informatyczną, matematyczną i inne. Poznamy nowe możliwości Scratcha 3.0 oraz będziemy projektować aplikacje wspomagające nauczanie różnych przedmiotów.
Informatyka w szkole
Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli informatyki
poziomy: 4-6, 7-8, PP
Miejsce wymiany doświadczeń związanych z nauką algorytmiki i programowania na różnych etapach edukacyjnych. Poznanie najnowszych narzędzi do nauki informatyki oraz wartościowych środowisk edukacyjnych. Rozbudzanie aktywności ucznia, formy pracy z uczniem sprzyjające rozwojowi talentów informatycznych.
Przewidujemy cztery spotkania:
- Programujemy w szkole ponadpodstawowej w Pythonie – prezentacja pomysłów dotyczących prowadzenia pierwszych lekcji w języku Python na poziomie licealnym oraz na zajęciach dodatkowych z uczniami klas starszych szkoły podstawowej. Metodyka prowadzenia lekcji dotyczących nauki algorytmiki i programowania. Zapisy: Platforma Obsługi Szkoleń
- Szyfrowanie w C++ – jak łagodnie wprowadzać uczniów w zagadnienia związane z szyfrowaniem. Proste problemy algorytmiczne. Wymianapomysłów na prowadzenie zajęć z tej tematyki. Wspieranie ucznia uzdolnionego informatycznie. Zapisy wkrótce.
- Arduino na kółkach – konstruowanie robota, który się porusza i jest sterowany za pomocą płytki Arduino. Elementy programowania połączone z budową obwodów elektrycznych. Zapisy wkrótce.
- Programujemy z micro:bit – przygotowanie projektów łączących elementy robotyki z programowaniem, w środowisku wizualnym lub tekstowym. Prowadzenie zajęć z elementami robotyki. Zapisy wkrótce.
Zabawy nie tylko z komputerem
Sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
poziomy: 1-3
Miejsce dzielenia się doświadczeniami oraz podnoszenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej. Każdy z nauczycieli, którzy dołączy do sieci może uczestniczyć w dyskusjach online oraz w jej spotkaniach. Tematem zajęć będzie zastosowanie komputerów do nauki i zabawy oraz wykorzystanie TIK w czasie różnych zajęć edukacji wczesnoszkolnej.